Dagens PS
Detta är en sponsrad artikel

Sista möjligheten att teckna i Syncro Group

Syncro
Svenska bolaget har utvecklat en plattform som gör allt för att optimera tid och kostnadseffektivisera samarbeten mellan varumärken och influensers. (Bild: Syncro Group)
ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD
Uppdaterad: 15 mars 2024Publicerad: 14 mars 2024

Genom skalbarhet och tillväxt ska svenska bolaget ta sig an miljardmarknaden influencer marketing. Vägen dit möjliggörs av en egenutvecklad AI-plattform som bland annat bygger grunden för ett mer kostnadseffektivt samarbete mellan människor och varumärken. 

Mest läst i kategorin

Influensers likställs av många som unga individer som genom sina sociala medier marknadsför produkter från olika företag till sina följare.  

Bakom kulisserna finns dock ofta komplexa och tidskrävande processer av förhandling, betalning och uppföljning. Dessa processer kan kosta de betalande företagen både dyrbar tid och pengar.  

“Marknaden för influencer marketing är värd miljarder och Syncro med sin egen mjukvara och förstahandsdata är i en otrolig position för att dra nytta av detta. Vi gör det enkelt och effektivt för varumärken att nå ut till potentiella kunder och det gör Syncro unikt i sin potential att skala”, säger Ebbe Damm, vd på Syncro Group.  

Hör Ebbe Damm berätta om bolagets emission, hur Syncro Group fungerar och mycket mer här.

Automatiserade processer  

För att optimera processen av förhandling, betalning och uppföljning har det svenska börslistade bolaget Syncro Group utvecklat en unik SaaS AI-plattform för influencer-marketing, kallad Collabs.   

“Vi har lagt ner mycket arbete på att bygga Collabs plattform från grunden så att den på bästa sätt kan dra nytta av den enorma mängd förstahandsdata som samlats in. Vår unika plattform i kombination med vår detaljerade data hjälper oss att säkerställa att våra kunder får bästa tänkbara resultat för sina annonskampanjer”, säger Ebbe Damm. 

Collabs automatiserar och hanterar utbetalningar och löner och ser till att influenser får tydliga instruktioner för vad de ska göra. Allt för att optimera tid och kostnadseffektivisera samarbeten mellan varumärken och influensers. 

Tillgång till stor mängd förstapartsdata 

Samtidigt har plattformen tillgång till en stor mängd förstapartsdata eftersom bolaget har samlat in och analyserat information från 12 miljoner influensers.  

“En stor del av det värde som Collabs tillför sina kunder är den enorma mängd förstahandsdata som vi har samlat in. Vår förmåga att anpassa influencer marketing-kampanjer för att möta varumärkenas behov bidrar till att säkerställa att vi ger dem den bästa avkastningen på investeringen, vilket gör oss till en värdefull partner. Feedbacken från marknaden har varit otrolig”, säger Ebbe Damm. 

Tillväxtstrategi i tre segment 

2023 antog plattformen Collabs en ny tillväxtstrategi. Bolaget ska rikta sig till tre viktiga nyckelsegment – direktkunder, strategiska partners och plattformsleverantörer – för att på så sätt öka försäljning och lönsamhet.   

I dag finns en bred bas av direktkunder, allt från start-ups till globala storbolag, som använder plattformen för sin influencer-marketing.  

Via strategiska partneravtal med reklam- och mediebyråer ökar man skalbarheten markant och Syncro Group har flera pågående diskussioner med potentiella partners.   

Genom samarbeten stora globala plattformsleverantörer, så som e-handelsplattformar, som integrerar Collabs i sina erbjudanden kan man säkerställa att kunden för en sammanhållen koll på sina influencer-marketingsamarbeten.   

Fokus på skalbarhet 

Under det senaste året har Syncro Group gjort kraftiga besparingar och effektiviserat arbetet. Ebbe Damm avslutar med att berätta att bolagets fokus nu är att skapa skalbarhet:  

”Skalbarheten ska komma genom samarbeten med reklam- och marknadsföringsbyråer världen över. Vi har ett flexibelt paket som vi har börjat testa med externa byråer och vi har sett en stark efterfrågan”.  

Tre snabba med Ebbe Damm 

  1. Vilka är de största möjligheterna med influencer-marketing enligt dig? 
    ”Segmentet för influencer marketing är värt miljarder och växer tvåsiffrigt. Syncros plattform och kompetens är unik. Vi är redo.” 
  2. Vad är ert främsta fokus just nu? 
    ”Potentialen att skala upp verksamheten i Norden och internationellt är enorm. Vi satsar strategiskt på att ta stora andelar av den globala marknaden.” 
  3. Var hoppas du se bolaget om fem år?  
    ”Syncro befinner sig redan nu vid den stora vändpunkten. Plattformen är redo och kunderna älskar den. Nu är det dags att skala upp med marknadsföringsbyråer och e-handelsplattformar för att visa världen vad vi kan göra.” 

Syncro Group är nu aktuella med en företrädesemission, teckningsperiod 1–15 mars 2024. Läs mer om detta och hur du kan teckna nedan.

Erbjudandet i korthet

Teckningsperiod: 1 mars 2024 – 15 mars 2024 (notera att vissa förvaltare stänger teckning vid ett tidigare datum).

Handel med uniträtter: 1 mars 2024 – 12 mars 2024.

Teckning med företrädesrätt: För varje befintlig aktie som innehas på avstämningsdagen erhålls en (1) uniträtt, tre (3) uniträtter berättigar till teckning av en (1) unit. En (1) unit innehåller fem (5) aktier, fem (5) teckningsoptioner serie TO6 och fem (5) teckningsoptioner serie TO7.

Teckningskurs: Teckningskursen i företrädesemissionen uppgår till 0,3 SEK per unit, motsvarande 0,06 SEK per aktie. Teckningsoptionerna emitteras vederlagsfritt.

Emissionslikvid: Vid full teckning i företrädesemissionen tillförs bolaget cirka 58,5 MSEK före avdrag för emissionskostnader. Vid fullt nyttjande av samtliga teckningsoptioner av serie TO6 och TO7 kan bolaget komma att tillföras ytterligare cirka 190,1 MSEK före emissionskostnader.

Tecknings- och garantiåtaganden: Företrädesemissionen omfattas till cirka 43,6 procent av teckningsförbindelser och garantiåtaganden.

Finansiella instrument kan både öka och minska i värde. Det finns en risk att du inte får tillbaka de pengar du investerar.

Läs mer: Svenska Syncro Group växlar upp på global miljardmarknad

  

  

  

ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD

Detta är en artikel publicerad på uppdrag av en sponsor. Innehållet i dessa artiklar reflekterar inte Dagens PS eller redaktionens åsikter.

ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD

Detta är en artikel publicerad på uppdrag av en sponsor. Innehållet i dessa artiklar reflekterar inte Dagens PS eller redaktionens åsikter.

Senaste nytt