Klädjätten H&M har problem med leveranser från onlinebutiken, och bolagets Facebook-sida fylls nu med klagomål från kunder som inte fått sina produkter i tid. Det rapporterar Bloomberg News.
Kunderna rasar mot H&M på Facebook


Mest läst i kategorin
Av ett klagomål framgår det att leveransen tagit längre tid än sju dagar med ett önskemål om att H&M ändrar sin leveranspolicy från fem till sju dagar till den faktiska i syfte att öka transparensen.
H&M erkänner att man har problem, och hänvisar till ett byggarbete på sitt distributionscenter i Borås vilket har medfört förseningar i Sverige och Norge. Dessa marknader står för cirka sju procent av företagets försäljning, uppger en talesperson.
Talespersonen beklagar även eventuella olägenheter för kunder och hoppas att kunderna visar förståelse.

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

Att spara & investera ska vara enkelt och inspirerande för alla. Upptäck hur vi kan hjälpa dig lyckas med sparandet, läs mer och öppna ett konto hos Nordnet nedan.









