H&M jobbar hårt på att nå nya kunder över nätet. Nu försöker bolaget att ta igen förlorade andelar när det gäller nya och innovativa sätt att nå kunder.
H&M prövar nya sätt att nå kunder


Marcus Birro
Uppdaterad: 05 juni 2018Publicerad: 05 juni 2018
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
Dagens PS har ju tidigare skrivit om att bolaget verkligen börjat satsa på nya sätt att nå kunderna.
Senare i år ska koncernens inredningsdel, H&M Home, flytta in i Googles röststyrningsassistent. Tanken är att användaren ska kunna prata direkt med bolaget genom appen Home stylist och få inredningstips levererat verbalt av roboten.
“Under samtalets gång får man inspirations- och produktbilder i feeden på inredningar, styling och produkter som passar den stil man är intresserad av”, skriver Elin Frendberg, affärsutvecklare på H&M-gruppen i ett mejl till Breakit.
På sikt är planen att ta röststyrningskonceptet vidare till alla varumärken i hela koncernen.
Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS
ANNONS