Dagens PS

Aston Martin: ”Ökad efterfrågan på lyxbilar i Sverige”

Aston Martin DBX
Aston Martins nya SUV DBX. Foto: Aston Martin
Maths Nilsson
Maths Nilsson
Uppdaterad: 25 dec. 2020Publicerad: 25 dec. 2020

Nu är Aston Martins nya svenska satsning officiell.
Som Dagens PS var först med att berätta öppnar inom kort ett nytt showroom i Stockholm.
– Jag är mycket glad över det nya avtalet med vår nya återförsäljare i Sverige, säger Aston Martins vd Tobias Moers.

ANNONS

Mest läst i kategorin

För ett par veckor sedan kunde Dagens PS berätta att Aston Martin är på väg tillbaka till Sverige efter att Callisma inte längre representerar märket. Nu offentliggör märket en ny satsning ihop med danska biljätten Semler. I Danmark står Semler får var fjärde ny bil som säljs i landet.

Aston Martin DBX

Nya suv:en Aston Martin DBX.

ANNONS

Tillsammans öppnar Aston Martin och Semler Premium ett nytt showroom i Stockholm nästa år. Till en början finns verksamheten på Convendum i Stockholm, sedan öppnas en egen anläggning till sommaren. Enligt Semler har intresset för att köpa lyxbilar ökat i svenska storstäder. Semler säljer redan Lamborghini i Malmö.

Återvänder till Formel 1 i vår

– Vi har märkt ett ökat intresse för Aston Martin och en ökad efterfrågan på lyxbilar i allmänhet i Sverige. Den här trenden är koncentrerad till större städer och det är därför vi vill introducera Aston Martin i Stockholm, men vi kommer att nå ut och täcka hela den svenska marknaden genom olika event och vår service vad gäller utbud och leverans, säger Johan Mårtensson, Country Manager för Semler Premium Sweden.

Även Aston Martins nye vd Tobias Moers har höga förväntningar på den svenska marknaden.

– Jag är mycket glad över att ha skrivit under det nya avtalet med vår nya Aston Martin-återförsäljare i Sverige. Det här är en väldigt spännande tid för Aston Martin med nya produktlanseringar framför oss, ett förstärkt tekniskt samarbete med Mercedes-Benz och att Aston Martin återvänder till Formel 1 under 2021.

Aston Martin DBX.

Gott om läder i interiören.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Laddhybrid-kampanj hos Volkswagen
Volkswagen logo

Elektrifiera vardagen med upp till 12 mils färd helt på el. Välj en SWE Edition fullpackad med utrustning till ett förmånligt pris och lågt förmånsvärde.  


Se alla kampanjmodeller här!
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

David och Emma
Spela klippet
PS Studio

Globala fonder är inte så globala som du tror

17 sep. 2025
ANNONS
ANNONS