Influencern och entreprenören Bianca Ingrosso lanserade under måndagsmorgonen ny klädkollektion. Men trycket blev så stort att  kunderna fick sajten att haverera, skriver Breakit.

ANNONS

Redan innan den stora kundströmmen fick sajten på fall hade den sålt 30 000 produkter. Designerns samarbete med e-handelsbolaget Nelly.com har orsakat digitalt kaos en gång tidigare.

“Vi hade en väldigt framgångsrik kollektion med Bianca förra hösten. När den lanserades kraschade sajten efter en minut, så det är klart att vi räknar med en stor försäljning igen tillsammans med ett så stort namn som Bianca Ingrosso”, säger Helen Movitz, pressansvarig på Nelly.com, till Breakit.

Drygt en timme efter lanseringen skickade e-handelsbolaget ut ett pressmeddelande om att hemsidan fungerar igen.

Enligt Nelly.com köade 30 000 kunder för att ta del av plaggen där Bianca Ingrosso är huvuddesigner. Kollektionen släpps i två omgångar och nästa vända är planerad till slutet av veckan.

Tv-profilen och entreprenörens privata bolag gjorde en vinst på 200 miljoner kronor förra året.

En stor del av den siffran kan härledas till att hon och de andra grundarna av sminkbolaget Caia Cosmetics sålde aktier till riskkapitalbolaget Verdane i en affär som värderade bolaget till drygt en halv miljard kronor, skriver Breakit.

ANNONS
ANNONS

Läs också:

Bianca Ingrosso har tillgångar på 200 miljoner