Dagens PS

Ökade matvaruhandeln på nätet med 112 procent

Axfoods matkedjor ökar e-handeln av daligvaror kraftigt. (Foto: TT)
Axfoods matkedjor ökar e-handeln av daligvaror kraftigt. (Foto: TT)
Ola Söderlund
Ola Söderlund
Uppdaterad: 05 feb. 2021Publicerad: 05 feb. 2021

Det är livsmedelsbjässen Axfood som noterar jätteökningen, rapporterar sajten Ehandel.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Mathem tog taktpinnen för branschen med dagligvaror på nätet. Men nu spänner även Axfood musklerna och enligt Ehandel sålde Willys, Hemköp och Mat.se – som sorterar under Axfood – för totalt 2,8 miljarder till konsument under förra året.

Framför allt blev det en stark slutspurt av e-shoppandet av matvaror, framgår det.

Ökningen för Axfoods matvaruförsäljningen över nätet ökade med hela 112 procent 2020, jämfört med 2019.

Läs hela artikeln.

Läs även: Så mycket ökade e-handeln i december »

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Ola Söderlund
Ola Söderlund

Utbildad journalist med nästan 40 år i yrket. Har varit allmänreporter, kriminalreporter, jobbat med print och digitala medier, och var en tid chefredaktör för ett magasin på Dagens PS, samt under en kort period nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och senare redaktionschef för News55.

Ola Söderlund
Ola Söderlund

Utbildad journalist med nästan 40 år i yrket. Har varit allmänreporter, kriminalreporter, jobbat med print och digitala medier, och var en tid chefredaktör för ett magasin på Dagens PS, samt under en kort period nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och senare redaktionschef för News55.

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
ANNONS