Svenska företaget Society icon har haft ett bra 2020. Nu tar företaget affärsmodellen kring att arbeta med influencers – till andra länder.

annons
annons

Pandemin till trots så har Society icon vuxit under året.

”2020 har ironiskt nog varit ett fantastiskt år för oss, digitaliseringen har eskalerat under denna kris och samtidigt har marknaden förstått och sett det värde vi skapar med vår unika modell,” säger grundaren av Society icon, Mose Haregot, till Breakit.

Affärsmodellen går ut på att arbeta med influencers. Bolaget har byggt en plattform med både mindre och större profiler – som knyts samman med varumärken som vill samarbeta med dem.

Nyligen expanderade företaget till Danmark genom partnerskap med mediejätten Bonniers danska filial Benjamin Media – och tidningen Costume Magazine.

 

”Tack vare hårt jobb och att fler och fler stora varumärken och partners börjat bjuda in och aktivera sina egna kunder via vår teknik har vår affär ökat snabbt, vilket nu möjliggör stora expansionsplaner för 2021 med flera nya marknader”, säger Mose Haregot.

Fler samarbeten på tur

Nu står nya samarbeten på tur med fler grannländer

Denna gång i Norge, även här i samarbete med Bonnierägda Costume Magazine. 

”Genom vårt partnerskap i Danmark har vi sett hur de delar vår vision om framtidens kommunikation, att bjuda in sin egen publik att bli en del av och stärka deras varumärke, affär och lojalitet”.

Stor omsättning

Mose Haregot siktar på att omsätta 10 miljoner kronor på den svenska marknaden – innan året är slut.

ANNONS
ANNONS

Society icon vill under nästa år även komma in på marknaden i Storbritannien – och nå en omsättning på 50 miljoner kronor.

”Detta är bara början för oss. Förutom att återigen minst fyrdubbla det svenska resultatet 2021 från föregående år så kommer nästa år bli ett år då vi kommer fokusera på flera och större marknader,” sammanfattar Mose Haregot.

Läs mer: Bemanningsföretagen ser ökad efterfrågan