Hygien- och hälsobolaget Essity redovisar en vinst på 3,4 miljoner kronor under andra kvartalet, vilket är en ökning på 17 procent. Företagets onlineförsäljning ökar med 3,5 procentenheter.
Hygien- och hälsobolaget ökar vinst


Dagens PS
Uppdaterad: 13 juli 2020Publicerad: 13 juli 2020
ANNONS
ANNONS
Trots en ökning av onlineförsäljningen ser bolaget en negativ effekt av coronaviruset på orderingångarna.
“Försäljningen har påverkats negativt av covid-19-pandemin och relaterade nedstängningar samt lagerjusteringar efter hamstringen bland konsumenter och distributörer under mars 2020”, skriver de i ett pressmeddelande.
Företagets totala försäljning sjönk och landade på 28, 4 miljoner kronor, vilket är en minskning på 11 procent.
Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Laddhybrid-kampanj hos Volkswagen

Elektrifiera vardagen med upp till 12 mils färd helt på el. Välj en SWE Edition fullpackad med utrustning till ett förmånligt pris och lågt förmånsvärde.
Se alla kampanjmodeller här!
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS
ANNONS








