Dagens PS

Bildspecial: Nya ID Buzz bygger på designikonen

Volkswagens nya minibuss ID Buzz och dess kommersiella motsvarighet, ID Buzz Cargo
Volkswagens nya minibuss ID Buzz och dess kommersiella motsvarighet, ID Buzz Cargo, (Foto: Wolkswagen)
Annika Hjerpe
Annika Hjerpe
Uppdaterad: 11 mars 2022Publicerad: 11 mars 2022

Efter en lång väntan är nu Volkswagen ID Buzz äntligen här, bolaget har presenterat sin helt eldrivna minibuss vid ett virtuellt event.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Den efterlängtade debuten för Volkswagens helt elektriska minibuss ID Buzz har äntligen infunnit sig. I onsdags presenterades minibussen vid ett virtuellt evenemang, det rapporterar The Verge.

ID Buzz

ID Buzz är en återskapad ikon. (Foto: Volkswagen)

 

ID Buzz påminner om Volkswagens ikoniska Typ 2 Microbus, Folkabussen, som minner om flower power, hippies och fredssymboler. ID Buzz har en kommersiell motsvarighet, ID Buzz Cargo, som kommer till Europa senare i år.

Lång hjulbas och kompakt kaross är en av ID Buzz egenskaper.

Lång hjulbas och kompakt kaross är en av ID Buzz. egenskaper. (Foto: Volkswagen)

 

Både ID Buzz och ID Buzz Cargo har ett axelavstånd på 2,99 meter, och är 4,71 meter långa. Båda ID Buzz-modellerna är 1,99 meter breda, exklusive ytterbackspeglar.

ID Buzz är stor invändigt med höga sätespositioner och bekväma armstöd.

ID Buzz är stor invändigt med höga sätespositioner och bekväma armstöd. (Foto: Volkswagen)

ANNONS

 

Nya ID Buzz och ID Buzz Cargo har ett koldioxidneutrala fotavtryck.

Nya ID Buzz och ID Buzz Cargo har koldioxidneutrala fotavtryck och inga animaliska material har använts i interiörens material. (Foto: Volkswagen)

 

ID Buzz har innovativt sammankopplad teknik som minnesfunktion för automatisk parkering och tidigare sparad färdväg.

ID Buzz har innovativt sammankopplad teknik som minnesfunktion för automatisk parkering och tidigare sparad färdväg. (Foto: Volkswagen)

 

Vill du läsa de senaste nyheterna om ekonomi och motor? Så här enkelt får du vår kostnadsfria nyhetstjänst.

Läs mer: Så ska Volkswagen bli ett teknikföretag

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Annika Hjerpe
Annika Hjerpe

Reporter på Dagens PS med fokus på bland annat Life Science, hälsa och hållbarhet.

Annika Hjerpe
Annika Hjerpe

Reporter på Dagens PS med fokus på bland annat Life Science, hälsa och hållbarhet.

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS