E-handeln inom B2B väntas ligga på 3,6 triljoner dollar globalt år 2024. Hur ska man hänga med i utvecklingen utan att tappa marknadsandelar? Här kommer några värdefulla tips.

Det är sajten Digitalcommerce360 som tipsar om vad man bör göra. Det första tipset, som sajten kallar för en enkel lösning, är att ha en ”omnikanal-inställning” till ditt din B2B-verksamhet

Det här innebär att man river alla hinder mellan olika kanaler som e-post, sociala medier, sms och så vidare. Respons i en kanal kan styra budskapet i nästa kanal och så vidare. Information som en kund får stannar inte vid en kanal, utan kunden ska få en personlig upplevelse, enligt Intermail. Därmed kan man knyta kunden närmare sig.

Digitalcommerce 360 menar att man får rätt insikter och rätt data om man är mer aktiv i flera kanaler som dessutom smälter samman med varandra.

Dessutom måst man ta vara på datan. Kolla exempelvis hur många som klickar på en artikel elelr annons, hur länge de stannar och läser, vilken geografisk plats de kommer ifrån. Som sajten säger, försäljningar inline ”händer inte bara”.

ANNONS
ANNONS

Var också öppen för ny teknik, så du inte missar ”game changers” i B2B-branschen.