Folk stannar hemma i coronatider. Det här innebär en guldgruva när det gäller försäljning av myskläder.

När folk arbetar hemifrån verkar det som att man klär sig lite mer ledigt. Försäljningen av myskläder inom e-handeln har nämligen skjutit i höjden. Det visar åtminstone siffror ifrån Zalando.

”Bekväma plagg, allt från mysbyxor och luvtröjor till pyjamas, säljs mer än någonsin. Vi säljer dubbelt så många myströjor och mysbyxor om man jämför med samma period för ett år sedan”, säger Kenneth Melchior, direktör för Norra Europa på Zalando, till Handelstrender.

Mystrenden märks också i andra kategorier, som ökad försäljning av strumpor och att tofflor säljer mest i kategorin skor.

ANNONS
ANNONS

”En annan modeprodukt som har blivit oväntat populär är strumpor och även här ser vi en fördubbling av försäljningen”, menar Kenneth Melchior på sajten Handelstrender.

Men att stanna hemma verkar också göra en del mer aktiva och skönhetsmedvetna, då både försäljningen av sportkläder och skönhetsprodukter ökar.

.

.