Citybutiker i Borås tar nu till ett trick för att hålla affärerna vid liv i pandemin.
Digital marknadsplats ska rädda lokala handlare


Mest läst i kategorin
Det här uppger Ehandel och förklarar att konceptet med en digital marknadsplats inte är något nytt.
I Borås, som uppges vara en e-handelsstad, startar citybutikerna upp en digital marknadsplats för att parera mot tuffare coronarestriktioner.
“Vi tror på att göra cityhandeln mer tillgänglig. Vi vet att boråsarna i hög utsträckning vill handla i sina lokala butiker och på detta sätt förenklar vi möjligheten”, säger Caroline Wallin, cityledare på Borås City, i ett pressutskick som refereras i artikeln.
Tanken är att den aktuella och digitala marknadsplatsen för stadens citybutiker ska vara en långsiktig satsning, och som alltså ska uppmuntra invånarna att e-handla från lokala butiker i stadskärnan i tider när propån är att undvika fysiska butiker.
Lanseringen av marknadsplatsen sker 1 december och åtta citybutiker är med från start. Den digitala e-handelsplatsen är ett pilot- och samverkansprojekt mellan Borås City, Good Goods, Borås Stad och plattformsleverantören Zipadoo, framgår det.
Läs även: De satsar på virtuella restauranger »

Utbildad journalist med nästan 40 år i yrket. Har varit allmänreporter, kriminalreporter, jobbat med print och digitala medier, och var en tid chefredaktör för ett magasin på Dagens PS, samt under en kort period nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och senare redaktionschef för News55.

Utbildad journalist med nästan 40 år i yrket. Har varit allmänreporter, kriminalreporter, jobbat med print och digitala medier, och var en tid chefredaktör för ett magasin på Dagens PS, samt under en kort period nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och senare redaktionschef för News55.