Aldrig tidigare har mobiloperatörerna rankats så högt av svenska företags- och privatkunder.
Mobilkunder ger operatörer rekordbetyg


Det här visar Svenskt Kvalitetsindex, SKI, senaste undersökning.
Allra bäst betyg, i genomsnitt 70,8, får operatörerna av privatkunder medan företagskunder ger snittbetyget 68,7, framgår det.
Bland företagskunder toppar alltjämt Telia medan Halebop är kvar överst på pallen bland privatkunder.
“Nöjda kunder är ingen slump. Det är ett resultat av ett systematiskt kundvårdsarbete och här är några leverantörer riktigt bra. Hela branschen har under de senaste åren fått ett helt annat kundperspektiv och det syns också på den positiva utvecklingen”, säger Johan Parmler, vd på Svenskt Kvalitetsindex, i ett pressmeddelande som visar att branschen även blivit bättre på att ta hand om klagomål.
“Branschen har historiskt varit dålig på det som vi kallar service recovery. Mobiltelefoni är ju en tjänst där störningar och fel direkt påverkar kundupplevelsen. Att kunna vara tillgänglig och hantera kunders missnöje i dessa situationer har operatörerna blivit bättre på över tiden, även om det fortfarande finns mer att göra”, kommenterar Johan Parmler.

Utbildad journalist med nästan 40 år i yrket. Har varit allmänreporter, kriminalreporter, jobbat med print och digitala medier, och var en tid chefredaktör för ett magasin på Dagens PS, samt under en kort period nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och senare redaktionschef för News55.

Utbildad journalist med nästan 40 år i yrket. Har varit allmänreporter, kriminalreporter, jobbat med print och digitala medier, och var en tid chefredaktör för ett magasin på Dagens PS, samt under en kort period nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och senare redaktionschef för News55.