Någon på det kontroversiella och ofta kritiserade bolaget Lexbase – som erbjuder privatpersoner domstolsdomar mot betalning – verkar ha fått fullständigt hjärnsläpp. I kölvattnet av den mycket uppmärksammade misstänkta våldtäkten i Uppsala, som filmades och sändes på Facebook, tycks bolaget ha valt att försöka slå mynt av det hela, skriver Expressen.

ANNONS

Enligt tidningen har nämligen Lexbase använt skärmdumpar från det filmade övergreppet i sina reklamer på sociala medier. Eftersom företaget gjort så kallade betalade inlägg har vem som helst, inte bara företagets följare, exponerats för bilderna som bland annat visar ocensurerade bilder på både offer och gärningsmän.

Och kritiken har inte låtit vänta på sig. I sociala medier haglar kritiken från chockade användare.

”Ni är hyenor! Låt mig slippa denna cyniska och motbjudande reklam! Ni skiter fullständigt i tjejen som är utsatt”, skriver en upprörd användare medan en annan undrar om bolaget försöker tjäna pengar på våldtäktsbilder.

MISSA INTE: VD:n: ”En häxjakt mot mig och min familj” [DagensPS.se] >

ANNONS
ANNONS

LÄS ÄVEN: Skandalsajten nedsläckt: ”Vidöppen för attacker” [DagensPS.se] >