Den kände entreprenören ljög enligt Reklamombudsmannen i reklamen för en tröja och en kjol.
Löwengrip fälls för vilseledande reklam


Mest läst i kategorin
Det var i november 2019 som Isabella Löwengrip publicerade blogginlägget “Plagg att investera i och påfyllda storlekar”, och det är detta inlägg hon nu fälls för av Reklamombudsmannen, skriver Aftonbladet.
Löwengrips påståenden i bloggen om vad produkterna innehåller stämmer inte med sanningen, framgår det.
“Det var ett helt annat innehåll i produkterna och därmed blir reklamen vilseledande för konsumenten”, säger Reklamombudsmannen Elisabeth Trotzig, enligt AB som uppger att Isabella Löwengrip hade ett designarbete med Stylein och samarbetade med Ellos kring blogginlägget, som Reklamombudsmannen slår ned på.

Utbildad journalist med nästan 40 år i yrket. Har varit allmänreporter, kriminalreporter, jobbat med print och digitala medier, och var en tid chefredaktör för ett magasin på Dagens PS, samt under en kort period nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och senare redaktionschef för News55.

Utbildad journalist med nästan 40 år i yrket. Har varit allmänreporter, kriminalreporter, jobbat med print och digitala medier, och var en tid chefredaktör för ett magasin på Dagens PS, samt under en kort period nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och senare redaktionschef för News55.