Högt siktande svenska bolag har chans att nå stjärnorna i entreprenörstävling.

SvD Näringsliv drar nu i gång tävlingen Framtidens entreprenör, som tidningen står bakom tillsammans med Carnegie.

I potten ligger möjligheten för innovativa bolag att både få investering till sina affärsidéer och pitchträning.

”Det får gärna börja med bolag som har spänt bågen så mycket att deras idéer låter omöjliga, men där du efter att ha granskat bolaget inser att ja, det är inte helt orimligt vad de drömmer om”, säger Daniel Kederstedt, chef för SvD Näringsliv, i artikeln.

ANNONS
ANNONS

Björn Jansson, vd på Carnegie, fyller i:

”Man måste förstå hur en investerare tänker. Det handlar bland annat om att visa att affärsmodellen är skalbar, att immateriella skydd är säkrade, att riskfaktorer är identifierade och att de finansiella nyckeltalen är realistiska. Och förstå att företag med kort historik medför en större risk för investeraren”.

Det är sjätte året i följd som Framtidens entreprenör anordnas som en mötesplats för kapital och bolag med tillväxtambitioner.

Här kan du anmäla just ditt företag.