Nordea Bank har utsett Ulrika Romantschuk till ny chef för varumärke, kommunikation och marknadsföring. Hon kommer även ta plats i bankens koncernledning. Det framgår av ett pressmeddelande.
Storbanken värvar ny kommunikationschef
Mest läst i kategorin
Ulrika har för närvarande en liknande roll i Fazer-koncernen, där hon även suttit med i koncernledningen sedan 2005. Hon tillträder tjänsten på Nordea den 1 november i år.
“Det glädjer mig att berätta att Ulrika Romantschuk blir vår nya chef för Brand, Communications and Marketing. Hon har en stark meritlista på varumärkes-, kommunikations- och marknadsföringsområdet, hon vet hur man förverkligar strategier, hon förstår relationen mellan företag och konsument, hon har erfarenhet från den nordiska finanssektorn och hon är en mycket rutinerad ledare”, säger vd och koncernchef Frank Vang-Jensen.
Senaste nytt
CONVENDUM BIG OFFICE – ökar trivseln på arbetsplatsen
CONVENDUMs olika Big Office-lösningar lockar några av landets främsta bolag. Fördelarna är många, bland annat kan trivseln bland medarbetare öka. Söker du efter en flexibel och kostnadseffektiv kontorslösning? Kontakta oss idag! Stora kontor för stora företag | CONVENDUM
Tänk inte mer på bokföringen (än du behöver)
Byt till Fortnox för en bokföring uppdaterad i realtid, som gör företagslivet smartare.