Modemärket världens rikaste familjer investerar i

the row
The Row startades av tvillingarna år 2006. (Foto: Charles Sykes / Invision / AP / TT)
Julia Lundberg
Julia Lundberg
Uppdaterad: 13 sep. 2024Publicerad: 13 sep. 2024

Modevarumärket The Row, grundat av de tidigare barnstjärnorna Mary-Kate och Ashley Olsen, har fått nya investerare från två av världens rikaste familjer.

ANNONS

Mest läst i kategorin

Familjen bakom Chanel och arvtagerskan till L’Oréal har köpt en andel i varumärket, som blivit känt för sin minimalistiska och exklusiva design.

Trots dessa nya partnerskap behåller Olsen-systrarna majoriteten av ägandet i The Row, som nu är värderat till cirka 1 miljard dollar.

ANNONS

Familjerna bakom investeringen

Bröderna Alain och Gérard Wertheimer samt Bettencourt Meyers har gått in som delägare i The Row.

Investeringen markerar ännu ett strategiskt drag för dessa familjer, som redan har betydande intressen inom både mode och andra industrier, förklarar Fortune.

Familjen Wertheimer har bland annat tidigare investerat i olika företag, inte minst modevarumärket Chanel.

Bettencourt Meyers, Europas rikaste kvinna, kontrollerar i sin tur en stor andel av L’Oréal.

Trots dessa nya investerare kommer Olsen-systrarna att fortsätta vara majoritetsägare i sitt varumärke, som startade 2006 och har etablerat sig som en aktör inom “tyst lyx”.

ANNONS

Senaste nytt

Relevance växer
Spela klippet
PS Partner

Relevance: ”Vi växer, trots marknadsläget”

14 aug. 2025

Flera lyxinvesterare intresserade

ANNONS

Enligt Bloomberg har andra investerare utöver Chanel- och L’Oréal-familjerna , som Imaginary Ventures och Saint Dominique Capital, också satsat på The Row.

Imaginary Ventures grundades av Natalie Massenet, entreprenören bakom Net-a-Porter, och har som mål att stödja nyskapande konsumentföretag.

Saint Dominique Capital, som stöds av affärskvinnan Lauren Santo Domingo, har också ett starkt fokus på mode och lyx.

The Rows exklusivitet lockar

The Row har byggt sitt rykte kring minimalistisk, lyxig design och exklusivitet.

Tidigare i år skapade varumärket rubriker när de bad sina gäster att inte använda mobiltelefoner under deras modevisning.

Ett önskemål som gav showen en unik känsla.

Med dessa nya investeringar stärker The Row sin position inom lyxmodevärlden och förbereder sig för framtida tillväxt.

Se även:

ANNONS

Lyxsmycken tar över modevärlden. Dagens PS

Ikoniska Ikea-kassen får nytt liv. Dagens PS

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Julia Lundberg
Julia Lundberg

Frilansskribent på Dagens PS sedan 2023 som bevakar mat, vin och krogar.

Julia Lundberg
Julia Lundberg

Frilansskribent på Dagens PS sedan 2023 som bevakar mat, vin och krogar.

ANNONS

Laddhybrid-kampanj hos Volkswagen
Volkswagen logo

Elektrifiera vardagen med upp till 12 mils färd helt på el. Välj en SWE Edition fullpackad med utrustning till ett förmånligt pris och lågt förmånsvärde.  

Se alla kampanjmodeller här!
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

David Ingnäs i studion
Spela klippet
Fonder

Investerare flockas till AI-fonderna – expert varnar för fälla

13 sep. 2025
ANNONS
ANNONS