Samma dag som fotbollsstjärnan Lionel Messis gjorde debut i MLS i USA rusade prenumerationerna för Apple TV.
Messi-debut i USA jackpot för Apple TV


Mest läst i kategorin
Apple TV äger sändningsrättigheterna till den amerikanska fotbollsligan MLS (Major League Soccers) och när argentinaren och VM-guldmedaljören Lionel Messi gjorde sin första match för Inter Miami den 21 juli ökade prenumerationerna med 111 000 kunder till Apples exklusiva MLS-abonnemang, uppger The Wall Street Journal.
Även streamingtjänsten Apple TV+ märkte en markant ökning av prenumeranter.
“Det finns bara en Lionel Messi, så det här var ett mycket stort ögonblick för sporten i det här landet”, säger Jonathan Carson, vd för Antenna, till WSJ och tillägger:
“Sport är definitivt stjärndrivet, men det har aldrig tidigare översatts till en sådan här enorm prenumerantuppgång”.
Så här kommenterar Apples vd Tim Cook det hela:
“Vi slår våra förväntningar när det gäller abonnenter, och det faktum att Messi gick till Inter Miami hjälpte oss lite där”.

Utbildad journalist med nästan 40 år i yrket. Har varit allmänreporter, kriminalreporter, jobbat med print och digitala medier, och var en tid chefredaktör för ett magasin på Dagens PS, samt under en kort period nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och senare redaktionschef för News55.

Utbildad journalist med nästan 40 år i yrket. Har varit allmänreporter, kriminalreporter, jobbat med print och digitala medier, och var en tid chefredaktör för ett magasin på Dagens PS, samt under en kort period nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och senare redaktionschef för News55.