Dagens PS

Så poppis blev Swish förra året

Swish är det mest rekommenderade varumärket i Sverige, enligt Yougov. (Foto: TT)
Swish är det mest rekommenderade varumärket i Sverige, enligt Yougov. (Foto: TT)
Finwire
Finwire
Uppdaterad: 25 jan. 2019Publicerad: 25 jan. 2019

Företagstjänsten Swish Handel ökade rejält under förra året. Användandet av Swish i e-handeln steg med 280 procent och antalet betalningar gick från 27 miljoner kronor till 104 miljoner kronor, rapporterar DI Digital.

ANNONS

Mest läst i kategorin

Totalt uppgick transaktionsvolymen för tjänsten till 12,4 miljarder kronor under fjolåret, att jämföra med 4,3 miljarder kronor under det första året 2017.

Ett område som växte starkt var biljettförsäljning, uppger Anna-Lena Wretman, vd på moderbolaget Getswish, enligt tidningen.

ANNONS
Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

ANNONS
Laddhybrid-kampanj hos Volkswagen
Volkswagen logo

Elektrifiera vardagen med upp till 12 mils färd helt på el. Välj en SWE Edition fullpackad med utrustning till ett förmånligt pris och lågt förmånsvärde.  

Se alla kampanjmodeller här!
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
ANNONS