Företagstjänsten Swish Handel ökade rejält under förra året. Användandet av Swish i e-handeln steg med 280 procent och antalet betalningar gick från 27 miljoner kronor till 104 miljoner kronor, rapporterar DI Digital.
Så poppis blev Swish förra året


Finwire
Uppdaterad: 25 jan. 2019Publicerad: 25 jan. 2019
ANNONS
Mest läst i kategorin
Totalt uppgick transaktionsvolymen för tjänsten till 12,4 miljarder kronor under fjolåret, att jämföra med 4,3 miljarder kronor under det första året 2017.
Ett område som växte starkt var biljettförsäljning, uppger Anna-Lena Wretman, vd på moderbolaget Getswish, enligt tidningen.
ANNONS
Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:

Finwire
Nyheter producerade i samarbete med Finwire

Finwire
Nyheter producerade i samarbete med Finwire
ANNONS
Laddhybrid-kampanj hos Volkswagen

Elektrifiera vardagen med upp till 12 mils färd helt på el. Välj en SWE Edition fullpackad med utrustning till ett förmånligt pris och lågt förmånsvärde.
Se alla kampanjmodeller här!
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS
ANNONS