Streamingbolaget NENT Group har blivit topprankat inom hållbarhet. Av 299 företag hamnar koncernen på plats tio. ”Under 2022 siktar vi på att accelerera vår positiva påverkan ännu mer”, säger hållbarhetschefen Lena De Geer i ett pressmeddelande.
Nordic Entertainment Group topprankat inom hållbarhet


Mest läst i kategorin
Nordic Entertainment Group (NENT Group) har blivit utnämnt som en ledande aktör inom hållbarhet av Sustainalytics, ett globalt bolag med fokus på hållbarhetsforskning, -rating och -data. Det skriver NENT Group i ett pressmeddelande.
Efter att ha analyserat hur 4 000 företag runt världen hanterar de branschspecifika hållbarhetsriskerna, tilldelar Sustainalytics NENT Group en ‘2022 Industry Top-Rated Badge’ och ‘Regional Top-Rated Badge’.
Topprankat av flera analysföretag
Sustainalytics senaste rankning ger NENT Group plats 10 av 299 företag i mediabranschen.
“Vi är stolta över att bli erkända som en hållbarhetsledare i vår bransch och region. Vår ambition är att bli en av världens mest hållbara, mångfaldiga och inkluderande streamingbolag”, säger Anders Jensen, vd och koncernchef, i ett pressmeddelande.
Hållbarhetchefen Lena De Geer säger att rankningen är ett erkännande för bolagets hållbarhetsarbete.
I november förra året blev koncernen också inkluderad i S&P Dow Jones Sustainability Indices (DJSI) för både världen och Europa, och rankar högt såväl på gröna listan i Allbrightrapporten som hos Morgan Stanley Capital International, skriver koncernen i pressmeddelnadet.
Läs också:
Ericsson faller på 100-lista över mest hållbara företag