Den brittiska konkurrensmyndigheten, CMA, har inlett en utredning av Facebook och Google över marknadsdominans inom nätannonser.
Google och Facebook utreds för sin dominans


John Uggla
Uppdaterad: 11 nov. 2021Publicerad: 05 juli 2019
ANNONS
Mest läst i kategorin
ANNONS
CMA vill med utredningen får klarhet om företagen skadar konsumenter och konkurrensen på den brittiska digitala annonsmarknaden.
Myndigheten sade att det ska komma med slutresultaten av utredningen inte senare än den 2 juli 2020.
Google och Facebook har tillsammans en marknadsandel på 61 procent inom nätannonser i Storbritannien.
Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
BLACK WEEKS Spara upp till 54% på Verisure hemlarm

Just nu får du ett riktigt bra pris på Sveriges mest valda hemlarm med brand- och inbrottsskydd. Räkna ut ditt pris och ta del av erbjudandet
Räkna ut ditt pris!
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS
ANNONS









