Tripier är en tjänst som låter innehavare av periodbiljetter i kollektivtrafiken hyra ut dessa till andra pendlare. Genom att bidra till ett mer flexibelt system vill grundarna att fler ska åka kollektivt och att delningsekonomin gynnas. Tjänsten finns i dagsläget i Östergötland och Skåne. 

Grundarna Saliou Sall och Simon Abraham berättar om produkten och hur företaget har påverkats av coronakrisen.

Berätta vad som gör er produkt speciell?

”Vår app Tripier är en plattform som vänder sig till en nischad målgrupp, men även har stor potential till att attrahera fler. Vi vänder oss till alla som reser inom kollektivtrafiken och dem som vill börja resa mer med kollektivtrafiken. Via Tripier annonserar du ut din digitala biljett under den period du själv inte reser och allt detta sker digitalt, utan fysiska möten. Vi tillhandahåller en tjänst som bidrar till att stimulera delningsekonomin, minskar bilåkandet och därmed gynnar klimatet.”

ANNONS
ANNONS

Hur har ni drabbats av coronaviruset?
”Vi har valt att fullfölja vår plan och lansera under coronapandemin på grund av att vår produkt är en helt digital lösning som inte kräver fysisk överlämning. Vi är relativt nya och har inte känt av effekten av coronaviruset ännu, men vi är medvetna om att det har skett mindre resor generellt sätt på grund av detta.
Att då kunna erbjuda vår tjänst där du kan hyra och hyra ut din kollektivtrafikbiljett digitalt under dessa osäkra tider kändes som ett givet bidrag.”

Hur har ni märkt av att näringslivet hjälper varandra under coronakrisen?
”Vi har sett hur flexibelt näringslivet är villiga att vara när det väl gäller och det glädjer oss. Exempel på detta har varit omskolning och utbildning av personal från en bransch till en annan, bankernas lättnad på amorteringskrav och gratis parkering för personer inom samhällsbärande positioner. Listan är lång, men vi ser som sagt att den entreprenöriella ådran kommer fram när den behövs som mest.”

PS Supporten
Under coronakrisen är extremt många företag hårt drabbade, speciellt Sveriges småföretagare. PS Supporten är Dagens PS stöd för att med annonsering och artiklar om dessa bolag stödja svenskt företagande. Givetvis helt kostnadsfritt. För tillsammans hjälper vi varandra.

Vill du också få en artikel eller annons om ditt bolag som stöd under krisen – maila till [email protected] och skriv några ord om ditt bolag och de utmaningar du möter nu