Dagens PS
Detta är en sponsrad artikel

Kryptoteknik öppnar dörren till medial guldgruva

Influencio kryptoteknik influencer
"Vi vill hjälpa annonsindustrin med ett bättre och effektivare verktyg för spridning”, säger Daniel Daboczy, vd och medgrundare till Influencio. Nu bjuds även svenska investerare att ta del av INFLUENCIO. Priset i denna ICO/IDO är 0.05USD/token. (Foto: Influencio)
ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD
Uppdaterad: 09 mars 2022Publicerad: 09 mars 2022

Marknadsförings- och reklambranschen står inför betydande förändringar när allt fler väljer att nå ut genom influencers. Högaktuella Influencio som lanserar en ny kryptovaluta för influencers tar vara på potentialen i influencer marketing.  

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Med hjälp av kryptoteknik, det vill säga decentraliserad distribution av betalning, ska bolaget rita om kartan för betalda samarbeten med influencers, där primärt den stora globala micro-influencer segmentet är intressantast.

Ett effektivare verktyg för spridning

”Det råder ingen tvekan om att vi är mitt i ett paradigmskifte. Det som funkade bra i förrgår kan vara old news idag. Influencio byggs globalt och decentraliserat från dag ett, där vår ambition är att hjälpa över 100 miljoner globala microinfluencers ta betalt och samtidigt hjälpa annonsindustrin med ett bättre och effektivare verktyg för spridning.”, säger Daniel Daboczy, vd och medgrundare till Influencio.

Medan samarbeten med stora influencers ofta ger dyra och ineffektiva kampanjer så är potentialen i att synas genom mindre influencers enorm.

Med kryptoteknik så kan företag, influencers och fans få till lukrativa utbyten som ger alla en större del av kakan.

Marknadsföring genom influencers – gigantisk marknad

Marknaden runt influencers har mer än fördubblats mellan 2019 och 2021, från 6,5 miljarder dollar till 13,8 miljarder dollar.

Men det kan vara svårt att upptäcka och rekrytera rätt influencers till sina kampanjer. För den som lyckas skapa rätt lösningar på problemet finns stora möjligheter.

ANNONS

”Vi ser tre trender som Influencio vill vara ledande inom. Ett är decentraliserad teknik och effektiv distribution av betalningar. Två är användare som på global basis bättre servas av kryptoteknik än av gamla finansiella modeller.”, säger Daniel och fortsätter:

”Men främst ser vi att influencer marketing spås bli nästa stora våg och där vi ser att micro-influencers på global nivå kan vara en av de mest trovärdiga och effektiva metoderna för att få ut ett budskap, amplifiera det till global reach och sticka ut ur bruset. Med vår erfarenhet, access till influencers samt position bedömer vi att sannolikheten är mycket stor att lyckas. ”

Öppnar dörren till miljontals influencers världen över

Influencio ger över 100 miljoner skapare möjlighet att ta en större del av den stora kakan som marknadsföring genom influencers är.

Genom att använda kryptoteknik kringgår man de stora techjättarna och ger i stället makten till influencers samtidigt som man möjliggör effektivare marknadsföring för företag.

Bolaget bygger en plattform som använder kryptobelöningar för att stärka mindre influencers möjlighet att tjäna pengar på sin räckvidd.

I samma process får deras fans också möjlighet att samla kryptovaluta samtidigt som de stöttar sina favoritinfluencers genom att ta del av deras sponsrade innehåll.

Influencio är stöttat av bland andra Plutus VC och avser att noteras på ett flertal kryptobörser under fösta halvan av 2022.

ANNONS

Nu bjuds även svenska investerare att ta del av INFLUENCIO.

Priset i denna ICO/IDO är 0.05USD/token.

Börsnotering på minst en decentraliserad kryptobörs (tier1 eller tier2) kommer att ske från och med mitten av mars 2022.

Anmälan sker genom att fylla i formulär därefter följa överföringsinstruktionerna. Klicka här för att komma till anmälan.

Läs även: Samlad information om INFLUENCIO finns på Linktree

 

ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD

Detta är en artikel publicerad på uppdrag av en sponsor. Innehållet i dessa artiklar reflekterar inte Dagens PS eller redaktionens åsikter.

ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD

Detta är en artikel publicerad på uppdrag av en sponsor. Innehållet i dessa artiklar reflekterar inte Dagens PS eller redaktionens åsikter.

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS