Vill du hantera din förmögenhet på ett så tryggt och personligt sätt som möjligt?
Då är du inte ensam. Många väljer att bli Private Banking-kunder på sitt lokala bankkontor.
”Det är en stor fördel för mina kunder att kunna komma in och diskutera sina ärenden öga mot öga”, säger Anton Rubertsson, Private Banker på Handelsbanken i Kalmar.
Fördelarna med att ha Private Banking lokalt


Mest läst i kategorin
Private Banking-trenden växer sig allt starkare i Sverige. Efter många år med stark ekonomisk tillväxt har antalet förmögna personer ökat. Men långt ifrån alla vill styra över sin ekonomiska framtid själva, och det är där Private Banking-rådgivare som Anton Rubertsson kommer in.
Han arbetar på Handelsbankens kontor i Kalmar, ett av över 200 kontor i hela landet som erbjuder Private Banking-expertis lokalt.
”Både den ekonomiska kunskapen och hur personerna har tjänat ihop sina pengar skiljer sig åt väldigt mycket bland mina kunder. Det kan vara allt från yngre personer som har gjort en exit från ett bolag till äldre personer som sålt sina villor. Men det gemensamma är att vi alla bor på samma ort, läser samma lokaltidningar och delar samma vardag. På så sätt skapar man en starkare kontakt med sina kunder”, berättar han.
”Anpassar individuellt efter varje kund”
När Anton Rubertsson träffar en kund första gången görs en behovsanalys. Vissa kunder vill vara väldigt aktiva och själva investera förmögenheten, andra överlåter det ansvaret till Handelsbankens experter.
Vilken ambitionsnivå eller vilka behov kunden än har så kan Handelsbanken hjälpa till, eftersom det finns experter inom allt från att starta en stiftelse, till skog och lantbruk, till hur man enklast köper bostad och genomför en flytt utomlands.
”Många kunder har liknande situationer, men det är alltid något som skiljer dem åt. Vi försöker alltid bygga en paketering som är individuellt anpassad efter varje kund”, berättar Anton Rubertsson.
Fokus på långsiktighet och stabilitet
Den personliga kontakten är alltid viktig att värna om för Anton Rubertsson och kollegorna. Särskilt under perioder då omvärlden och börsen är oroliga.
”Vi märker att kommunikationen med kunderna blir mer frekvent då. Men om man har en bra grund från början, där man har sett över kundens förmögenhet och riskinställning, så vet vi att kunden ska kunna bära de riskerna utifrån våra rekommendationer. Vårt motto är alltid ordning och reda, långsiktighet och stabilitet.”
För kunderna betyder den lokala närvaron också en större trygghet, eftersom de alltid kan prata med sin Private Banker personligen.
“Det är inte alls ovanligt att kunderna säger att de valt oss eftersom vi finns lokalt. Som kund blir det då enkelt att komma in, ta en kopp kaffe och slå sig ner för att diskutera ett ärende. Där är Handelsbankens Private Banking-erbjudande väldigt unikt”, avslutar Anton Rubertsson
LÄS MER: Så kan Handelsbanken Private Banking hjälpa dig
Denna artikel är en annons från Handelsbanken. Informationen är framtagen i samarbete och kan innehålla kommersiella länkar.
Innehållet är framtaget enligt våra riktlinjer för sponsrat material och följer Googles krav på transparens.

Detta är en artikel publicerad på uppdrag av en sponsor. Innehållet i dessa artiklar reflekterar inte Dagens PS eller redaktionens åsikter.

Detta är en artikel publicerad på uppdrag av en sponsor. Innehållet i dessa artiklar reflekterar inte Dagens PS eller redaktionens åsikter.