ANNONS

Appen Mikz, som i media fått namnet ”Zlatan-appen” efter att den svenska superstjärnan anslöt sig 2013, har lockat stor uppmärksamhet de senaste åren. Sedan starten har stornamn som Leonel Messi hoppat på tåget och när Mikz nyligen gick samman med norska United Bloggers, och blev United Influencers, har svenskar som Blondinbella och Mikael Persbrandt även blivit del av truppen.

Men även om appen, som är ett riskprojekt för den svenske superentreprenören och it-miljardären Dan Olofsson, lyckats locka både kändisar och en stor användarbas går det desto sämre ekonomiskt. Enligt branschtidningen Resumé, som citerar nyhetsbyrån Rapidus som tagit del av det senaste bokslutet, gick bolaget bakom med 63 miljoner kronor i förlust och hade endast 1 krona i omsättning. Sedan starten har Mikz bränt ett 300 miljoner kronor stort hål i Dan Olofssons plånbok.

”Min kanal har fungerat bra, det andra mindre bra. De har ändrat konceptet nu, så vi får hoppas att det går bättre. Men jag kör på med min app”, sa Zlatan Ibrahimovic i en intervju med DI Weekend i våras.

LÄS VIDARE: 300 miljoner i förlust för bolaget bakom Zlatans app [Resumé] >

ANNONS
ANNONS

LÄS ÄVEN: Storbråk kring Zlatans app för 50 miljoner [Dagens PS] >