Amerikanska fordonsjätten Ford har presenterat en ny suv vid namn The Territory, som är skräddarsydd för kinesiska köpare utanför storstäder. Det rapporterar Wall Street Journal.
Ny suv ska vända negativ Kina-trend


Mest läst i kategorin
Detta i syfte att vända på den negativa försäljningstrenden i landet. Enligt en områdeschef ska SUV:en adressera miljontals nya kinesiska kunder. Det kommer bli Fords första bil inom segmentet, samtidigt som man väljer att inte tillkännage någon prislapp.
Enligt Wall Street Journal har efterfrågan mättats i kinesiska storstäder, samtidigt som tillväxten är fortsatt god i mindre provinsstäder.
Ford redovisade ett försäljningstapp på 26 procent i Kina under det första halvåret, jämfört med samma period i fjol. Företaget har under halvåret sålt strax över 400 000 fordon i landet, vilket är den lägsta siffran sedan 2012.
Ford har även ingått avtal med de lokala teknikjättarna Alibaba och Baidu i syfte att förbättra sina kinesiska tjänster och erbjudanden.