Det gick lite väl fort när svenska startupen Dooer skulle kommunicera med sina kunder på tisdagen, rapporterar sajten Breakit. Eller som företaget självt uttrycker det:

”Vi var lite för taggade på att maila ut till er som anmält intresse för Dooer. Det gick lite för fort och det var inte meningen att exponera era mailadresser”, skrev bolaget i ett förlåt-mejl till de drabbade kunderna.

Misstaget var alltså att Dooer, som enligt den egna hemsidan erbjuder Sveriges första bokföringstjänst ”på autopilot”, råkat exponera potentiella kunders adresser för varandra i en och samma mejltråd. Mottagarna har tidigare anmält intresse för tjänsten och skulle nu informeras om kommande lansering, förklarar Breakit.

Och det tog inte lång tid innan irriterade kunder hörde av sig. En mottagare undrade om Dooer kommer att ”hantera mina känsliga uppgifter på samma liberala vis som min email?”.

ANNONS
ANNONS

Dooers vd och grundare Sam Nurmi understryker att mejladresserna, ungefär 500 stycken, endast är en ”fraktion” av bolagets databas.

LÄS VIDARE: Dooer skickade precis ut sin hemliga lista i ett massmejl [Breakit] >