Walmart-ägda Flipkart var den tydliga e-handelsvinnaren under Indiens festivalsäsong som slog ett nytt rekord.

Det skriver Nikkei Asia.

Det såldes varor för 8,3 miljarder dollar under högtiden, som sträcker sig från mitten av oktober till mitten av november, och motsvarar en ökning med cirka 65 procent från året innan mätt i gross merchandise value, GMV. Siffrorna är från Redseer Consulting.

”Vi hade prognostiserat 7 miljarder dollar i försäljning men de faktiskta siffrorna överträffade våra förväntningar, och visade hur bekväma konsumenter blivit med att handla online under detta pandemiår”, säger Mrigank Gutgutia, chef på Redsee.

Enligt Redseer hade Flipkart och Amazon en gemensam andel på 88 procent av all GMV. Av den andelen tillhörde 66 procent Flipkart och resterande 34 procent Amazon.

ANNONS
ANNONS

Läs mer: Nytt rekord att vänta i e-handeln under reaveckan