Dagens PS

H&M-försäljningen upp 11 procent i år

H&M:s vd Karl-Johan Persson. (Foto: TT)
H&M:s vd Karl-Johan Persson. (Foto: TT)
Ola Söderlund
Ola Söderlund
Uppdaterad: 16 dec. 2019Publicerad: 16 dec. 2019

I lokala valutor ökade nettoomsättningen med 6 procent enligt ett pressmeddelande.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

TT rapporterar i en artikel på SvD Näringsliv att den svenska klädjätten H&M alltså ökar försäljningen 2019 med 11 procent till drygt 239 miljarder kronor.

Under det fjärde kvartalet steg samtidigt nettoomsättningen med 9 procent till drygt 61 miljarder kronor och i lokala valutor med 5 procent.

“Kvartalets försäljningsutveckling jämfört med föregående år påverkades av kalendereffekter främst som en följd av att Black Friday i år inföll en vecka senare, det vill säga strax innan november månads slut. Därför kommer en del av den stora Black Friday-onlineförsäljningen att redovisas först i december månad”, skriver H&M.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Ola Söderlund
Ola Söderlund

Utbildad journalist med nästan 40 år i yrket. Har varit allmänreporter, kriminalreporter, jobbat med print och digitala medier, och var en tid chefredaktör för ett magasin på Dagens PS, samt under en kort period nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och senare redaktionschef för News55.

Ola Söderlund
Ola Söderlund

Utbildad journalist med nästan 40 år i yrket. Har varit allmänreporter, kriminalreporter, jobbat med print och digitala medier, och var en tid chefredaktör för ett magasin på Dagens PS, samt under en kort period nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och senare redaktionschef för News55.

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
ANNONS