Dagens PS

H&M-försäljningen upp 11 procent i år

H&M:s vd Karl-Johan Persson. (Foto: TT)
H&M:s vd Karl-Johan Persson. (Foto: TT)
Ola Söderlund
Ola Söderlund
Uppdaterad: 16 dec. 2019Publicerad: 16 dec. 2019

I lokala valutor ökade nettoomsättningen med 6 procent enligt ett pressmeddelande.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

TT rapporterar i en artikel på SvD Näringsliv att den svenska klädjätten H&M alltså ökar försäljningen 2019 med 11 procent till drygt 239 miljarder kronor.

Under det fjärde kvartalet steg samtidigt nettoomsättningen med 9 procent till drygt 61 miljarder kronor och i lokala valutor med 5 procent.

“Kvartalets försäljningsutveckling jämfört med föregående år påverkades av kalendereffekter främst som en följd av att Black Friday i år inföll en vecka senare, det vill säga strax innan november månads slut. Därför kommer en del av den stora Black Friday-onlineförsäljningen att redovisas först i december månad”, skriver H&M.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Ola Söderlund
Ola Söderlund

Mångårig journalist med erfarenhet från en rad medier. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.

Ola Söderlund
Ola Söderlund

Mångårig journalist med erfarenhet från en rad medier. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS