Täby resebyrå är en viktig länk för att få igenom affärer. De anordnar resor för folk inom affärsvärlden och för konferenser samt gruppresor. Efter coronakrisen ska businessen lyfta igen.

ANNONS

Berätta om Täby resebyrå och vad som gör er speciella?

”Täby Resebyrå är en resebyrå som satsar på högkvalitativa tjänster för affärsresenärer samt grupp och konferensresor. Sedan starten 1981 har vi alltid haft en mycket hög kundtrohet och kundnöjdhet. Detta då vi känner våra kunder väl och anstränger oss utöver vad som kan förväntas för att hjälpa dem. Kort sagt, Täby Resebyrås styrkor är personlig service, högsta kompetens, tillgänglighet samt närhet till kunden”, säger Mona Kågström på Täby resebyrå.

”Speciellt i dessa tider med coronaviruset upplever vi stor tacksamhet och uppskattning från resenärer och företag som kontaktar oss”.

Hur har ni drabbats av corona?

”En resebyrå lever på att ett arvode tas ut från kunden i samband med bokning av en resa. Då det i dag inte bokas några nya resor på grund av de restriktioner, rekommendationer och den allmänna oron som finns, blir det därmed heller inga intäkter för resebyrån. Däremot finns alla fasta kostnader kvar för personal, hyra, infrastruktur”.

”För att kunna hålla öppet och hjälpa våra kunder kan vi heller inte permittera all personal. Så kort sagt; inga intäkter utan bara utgifter och ambitionen är att kunna överleva tills krisen är över”.

Hur har ni märkt av att näringslivet försöker hjälpa varandra under coronakrisen?

”Ja absolut. Själva har vi diskussioner med våra leverantörer om reducerade avgifter, skjuta fram betalningar och liknande åtgärder. Vi upplever att det finns en stor förståelse för detta och att vi hjälps åt efter förmåga”.

”Inom resebyråbranschen håller vi tät kontakt med varandra och det finns en stor öppenhet att dela med sig om hur man bäst skall agera för att klara situationen. Olika tips och information om vad som gäller delar vi med varandra. Kort sagt, glöm konkurrens och lönsamhet, hjälps åt i stället”.

ANNONS
ANNONS

Här kan du läsa mer om Täby resebyrå.

PS Supporten
Under coronakrisen är extremt många företag hårt drabbade, speciellt Sveriges småföretagare. PS Supporten är Dagens PS stöd för att med annonsering och artiklar om dessa bolag stödja svenskt företagande. Givetvis helt kostnadsfritt. För tillsammans hjälper vi varandra.

Vill du också få en artikel eller annons om ditt bolag som stöd under krisen – maila till [email protected] och skriv några ord om ditt bolag och de utmaningar du möter nu.