Norska biometribolaget Zwipe redovisar ökande omsättning och en lägre nettoförlust under andra kvartalet jämfört med samma period året innan. Coronaviruset har ökat fokus på säkerhet och accelererat tillväxten för kontaktlösa transaktioner, skriver bolaget. 

ANNONS

Omsättningen steg till 0,5 miljoner norska kronor (0,2).

Resultatet efter skatt blev -15,8 miljoner norska kronor (-21,0).

Resultat per aktie hamnade på -0,62 norska kronor (-1,32).

Den pågående pandemin har ökat fokus på säkerhet och tydligt ökat tillväxten för kontaktlösa transaktioner, konstaterar vd André Løvestam.

Som tidigare kommunicerat har Zwipe fortlöpande dialog med mer än 40 av världens 50 främsta tillverkare av smarta kort. Bolaget börsnoterades i början av året på svenska First North-börsen.

ANNONS
ANNONS

[Dagens PS] Norska Zwipe i Wisecard-samarbete för nytt kort [Dagens PS]