”Vi vill bli marknadsledare”, skriver vd:n i mejl till Di Digital.

Det är Tink – som i dag levererar teknik till storbankerna och andra marknadsaktörer – som lägger i en högre växel.

Under fjolåret fördubblade Stockholmsföretaget – som från början var en renodlad privatekonomiapp – sina intäkter.

Dock ökade samtidigt förlusten till 193 miljoner kronor, berättar Di Digital, som uppger att bolaget tog in omkring 700 miljoner kronor i nytt kapital i början av 2020.

ANNONS
ANNONS

I dag har Tink – trots jätteförlusten förra året, bland annat på grund av stora kostnader – 270 anställda, enligt artikeln.

”Vi investerar oerhört mycket i vår plattform och kommer även fortsättningsvis att göra det. Att bygga en sund och lönsam affär är oerhört viktigt för oss, men vi kommer även 2021 att prioritera tillväxt och fortsatta investeringar i vår produkt”, framhåller vd:n Daniel Kjellén i ett mejl till Di Digital.

Tink grundades 2012 av Daniel Kjellén och Fredrik Hedberg.

Läs mer här.