Dagens PS

Bankutmanare lanserar kaxigt betalkort

Det nya betalkortet ”I'm Yours” ska påminna användare att de är fantastiska, enligt Emma Glennow, Marginalens innovationschef. (Foto: Press)
Det nya betalkortet ”I'm Yours” ska påminna användare att de är fantastiska, enligt Emma Glennow, Marginalens innovationschef. (Foto: Press)
Oscar Jängnemyr
Oscar Jängnemyr
Uppdaterad: 25 nov. 2020Publicerad: 25 nov. 2020

Den svenska nischbanken och storbanksutmanaren Marginalen Bank lanserar ett nytt betalkort. Kortet innefattar både innovativa lösningar och ett hållbarhetsfokus – dessutom ska kortet påminna kunden att den är fantastisk.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Marginalen Bank har under det senaste decenniet växt snabbt och har i dagsläget 300 000 kunder i Sverige.

Nu lanserar Marginalen det kostnadsfria debitkortet ” I’m Yours” – som ska påminna kunden att den är fantastisk.

Betalkort som fokuserar på hållbarhet

Kortet innefattar alla funktioner som man förväntar sig av ett Mastercard. Exempelvis Swish och möjligheten att betala med mobil och smartklockor.

Dessutom är kortet gjort av majsstärkelse – och är fullt återvinningsbart.

”Vårt fokus är att ta fram morgondagens produkter redan i dag och med det som utgångspunkt har vi tagit fram I’m Yours. Det är ett kostnadsfritt debitkort som är enkelt, snyggt och påminner användaren om att den är fantastisk”, säger Emma Glennow, Head of Innovation på Marginalen Bank.

Läs mer: Klarna – nya shoppingmotorn expanderar

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Oscar Jängnemyr
Oscar Jängnemyr

Skriver huvudsakligen om börs, makro och fonder för Dagens PS.

Oscar Jängnemyr
Oscar Jängnemyr

Skriver huvudsakligen om börs, makro och fonder för Dagens PS.

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS