ANNONS
ANNONS

H&M prövar nya sätt att nå kunder

H&M skapar nya modeller för att hitta kunder. (Foto: TT).

H&M jobbar hårt på att nå nya kunder över nätet. Nu försöker bolaget att ta igen förlorade andelar när det gäller nya och innovativa sätt att nå kunder.

Dagens PS har ju tidigare skrivit om att bolaget verkligen börjat satsa på nya sätt att nå kunderna.

Senare i år ska koncernens inredningsdel, H&M Home, flytta in i Googles röststyrningsassistent. Tanken är att användaren ska kunna prata direkt med bolaget genom appen Home stylist och få inredningstips levererat verbalt av roboten.

ANNONS
ANNONS

“Under samtalets gång får man inspirations- och produktbilder i feeden på inredningar, styling och produkter som passar den stil man är intresserad av”, skriver Elin Frendberg, affärsutvecklare på H&M-gruppen i ett mejl till Breakit.

På sikt är planen att ta röststyrningskonceptet vidare till alla varumärken i hela koncernen.

ANNONS
In this article
ANNONS

ANNONS