H&M jobbar hårt på att nå nya kunder över nätet. Nu försöker bolaget att ta igen förlorade andelar när det gäller nya och innovativa sätt att nå kunder.
H&M prövar nya sätt att nå kunder
Mest läst i kategorin
Dagens PS har ju tidigare skrivit om att bolaget verkligen börjat satsa på nya sätt att nå kunderna.
Senare i år ska koncernens inredningsdel, H&M Home, flytta in i Googles röststyrningsassistent. Tanken är att användaren ska kunna prata direkt med bolaget genom appen Home stylist och få inredningstips levererat verbalt av roboten.
“Under samtalets gång får man inspirations- och produktbilder i feeden på inredningar, styling och produkter som passar den stil man är intresserad av”, skriver Elin Frendberg, affärsutvecklare på H&M-gruppen i ett mejl till Breakit.
På sikt är planen att ta röststyrningskonceptet vidare till alla varumärken i hela koncernen.
Senaste nytt
CONVENDUM BIG OFFICE – ökar trivseln på arbetsplatsen
CONVENDUMs olika Big Office-lösningar lockar några av landets främsta bolag. Fördelarna är många, bland annat kan trivseln bland medarbetare öka. Söker du efter en flexibel och kostnadseffektiv kontorslösning? Kontakta oss idag! Stora kontor för stora företag | CONVENDUM
Tänk inte mer på bokföringen (än du behöver)
Byt till Fortnox för en bokföring uppdaterad i realtid, som gör företagslivet smartare.