ANNONS

Svenskt doldisbolag gör lysande e-handelssuccé

Det går bra för doldisbolaget i artikeln, men bilden på festyran med skumpabadet är tagen i ett annat sammanhang. (Foto: TT)

Breakit berättar om det okända bolaget på den svenska techscenen, som däremot blivit välkänt i modekretsar.

ANNONS
ANNONS

Det handlar om Göteborgsföretaget Axel Arigato som säljer egendesignade lyxskor och väskor på nätet och som startade sin försäljning via Instagram i stället för i fysiska butiker.

För grundarna Albin Johansson och Max Svärdh resulterade Instagram-satsningen snabbt i succé. Under det första 1,5 året sålde bolaget – enligt Breakit – skor till 100 länder och omsatte 25 miljoner kronor.

USA blev största marknaden och sedan har framgången bara fortsatt med en omsättningstillväxt på 60 procent under fjolåret, enligt artikeln.

”Vårt varumärke hade inte kunnat existera för fem år sedan. Det är mycket enklare att skapa varumärkeskännedom nu än det var då”, har Max Svärdh sagt i en tidigare intervju med modetidningen W magazine, berättar Breakit, som dess värre inte fått någon ny intervju med grundarna till det lyckade e-handelsbolaget.

”Axel Arigato har avböjt att svara på Breakits frågor”, framgår det.

MISSA INTE: Hit lockas talanger med lyxbilar och boende [DagensPS.se] >

LÄS ÄVEN: Reamat på nätet räddar miljön [DagensPS.se] >

I denna artikel

ANNONS
ANNONS

ANNONS
ANNONS