Chef och Mgruppen har båda lång erfarenhet av att utveckla chefer. Nu slår de sina påsar ihop och bildar Chefakademin, vd blir Cissi Elwin som följer med från Chef.
”Genom Chefakademin vill vi erbjuda chefsutveckling av hög kvalitet till individer och organisationer”, säger Andreas Miller.

annons
annons

Chefakademin är ett bolag bildat av Chef och Mgruppen, målet är att skapa utvecklingsmöjligheter mellan verksamheterna. Tanken är att det gemensamma bolaget ska stärka de båda bolagens ställning i chefsegmentet. Målgruppen är organisationer som söker kompetensutveckling för sina chefer.

”Genom Chefakademin vill vi erbjuda chefsutveckling av hög kvalitet till individer och organisationer. Vi jobbar för visionen Alla har en bra chef och ambitionen är att bli det ledande och självklara valet inom chefsutveckling”, säger Andreas Miller, styrelseordförande Ledarnas chefsservice, LCS.

Varumärkena blir kvar

Tidningen Chef, Chefboken och Chefdagen behåller sina varumärken och ansvarar fortfarande för evenemang och företagsrelaterade produkter som är nära sammankopplade med tidningen. Mgruppen kommer att fortsätta med sina MBA-utbildningar och en del företagsanpassade upplägg. Allt under samma paraply.

”De senaste åren har vi sett ett kraftigt ökat intresse och behov av att utveckla kompetenser som chefer och ledare behöver i dagens snabbrörliga värld. Genom att slå ihop Chefs och Mgruppens gedigna kunskap och erfarenhet på området skapar vi ett oslagbart erbjudande på marknaden för chefsutveckling. Jag är enormt glad och hedrad över att leda den här verksamheten och går in i uppdraget med lika delar ödmjukhet och passion”, säger Cissi Elwin, tillträdande vd för Chefakademin.

Den 1 juli ska processen med förändringarna vara klar.

ANNONS
ANNONS

Läs mer: Fler branschnyheter på [Teknikdygnet]