Dagens PS

Rutinerade Rider fixar det perfekta eventet

Rider kan stoltsera med nästan 20 år i branschen,
Dagens PS
Dagens PS
Uppdaterad: 22 nov. 2021Publicerad: 24 mars 2020

Rider är en eventbyrå som jobbar på flera sätt för att möta kunders behov. Efter 20 år i branschen kan de stoltsera med kunder som Arla, Stockholm Stad och Fazer.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Berätta om Rider och vad som gör er speciella?

“Vi skapar varumärkes upplevelser för våra kunders samtliga målgrupper – både digitala, fysiska och hybridlösningar. Vi jobbar ofta konceptuellt och utarbetar taktiska kampanjer mot flertalet av våra kunders målgrupper”, säger Johan Theolin på Rider.

“Vi har varit verksamma i snart 20 år och tillsammans med våra systerföretag Brand New Communication, Eventpersonal.se och Rider Åre (affärsområde) ger vi våra kunder spetskompetens; från internkommunikation, retail activation till event och sponsring i svenska fjällvärlden. Vi har avtalskunder så som Arla, Pågen, Fazer, Celsius, Skistar, Stockholms Stad, Sundbybergs Stad och Paulig Group (Santa Maria)”.

Hur har ni drabbats av corona?

“Hela branschen lider hårt. Från en dag till en annan såg vi hur efterfrågan på fysiska möten försvann helt. Svårt att beskriva, så sjukt absurt, men 50% av vår omsättning ligger/låg till våren och även om några kampanjer flyttas till hösten och några koncept går att transformera till hybridmöten (digitala inslag) så lades de flesta ner”.

“Ur ett finansiellt aspekt är vi ganska starka och kommer rida ut denna kris såvida företag kommer återfå ett behov av fysiska möten sinsemellan och framförallt mellan varumärke och konsument senast årskiftet”.

Hur har ni märkt av att näringslivet försöker hjälpa varandra under coronakrisen?

“Absolut. Även om det går att göra mer. Från ICA som skapar tidsluckor för personer inom högrisk, SATS som bjuder in fritt till utomhusjumpa till Dagens PS som möjliggör content gratis utan att vara prenumerant”.

ANNONS

“Även intressant är företag som nu tvingas justera sina affärsidéer mot nya tider. Allt från SF som lägger över biofilmerna på sina digitala plattformar till restaurangerna som åker ut och ställer sig på gator och torg för att sälja”.

“Även vi kommer följa efterfrågan på “nya” sätt att skapa upplevelser och jobbar hårt med en paketering av det vi kallar för Hybrid Event. Vi har redan två presentationer av detta nästa vecka där kunden inser möjligheterna med konceptet men också risken av att inte göra något alls under denna period”.

Här kan du läsa mer om Rider.

PS Supporten
Under coronakrisen är extremt många företag hårt drabbade, speciellt Sveriges småföretagare. PS Supporten är Dagens PS stöd för att med annonsering och artiklar om dessa bolag stödja svenskt företagande. Givetvis helt kostnadsfritt. För tillsammans hjälper vi varandra.

Vill du också få en artikel eller annons om ditt bolag som stöd under krisen – maila till [email protected] och skriv några ord om ditt bolag och de utmaningar du möter nu.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS