Så beskrivs den amerikanska muskelbilen efter en testkörning av Teknikens Värld.

Erik Wedberg heter tidningens testreporter, som provkört Ford Mustang facelift i trakterna kring Nice i Frankrike.

Han gillar inte den nya Mustangens front, som han anser är ”ett misstag”, och de nya strålkastarna får bilen ”att se ut som en surmulen fisk”, skriver Erik Wedberg från Teknikens Värld i artikeln, där han också konstaterar att Mustangen fått fler säkerhetssystem, som om möjligt räddar upp ett uselt krockbetyg.

ANNONS
ANNONS
Så ser den ut, Ford Mustang facelift. (Foto: Ford)
Så ser den ut, Ford Mustang facelift. (Foto: Ford)

”Dessutom har V8-motorn fått lite mer kraft, 450 hästkrafter medan den lilla fyrcylindriga motorn har fått lägre effekt men högre vridmoment. Båda motorerna kan nu kombineras med en tioväxlad automatlåda. V8-motorn är som tidigare en härligt mullrande otidsenlig maskin som passar Mustang perfekt. Det här är en rolig, knasig bil. Men det går inte att bortse ifrån att den faktiskt blir bättre, mer balanserad, med den mindre motorn”, anser Teknikens Världs motorskribent, som konstaterar att du redan borde ha beställt en Mustang – om du är sugen på bilen – med tanke på det nya och dyra skattesystemet bonus-malus.

Med bonus-malus-systemet blir det för dyrt att beställa en Ford Mustang facelift först nu. (Foto: Ford)
Med bonus-malus-systemet blir det för dyrt att beställa en Ford Mustang facelift först nu. (Foto: Ford)

Ford har också varit förutseende och tagit hem närmare 75 lagerbilar som registreras före 1 juli.

För dig som tänkt fabriksbeställa denna uppdaterade Mustang är det för sent i och med att bilen inte hinner registreras innan de nya reglerna träder i kraft.