Musikströmningstjänsten Spotify planerar att börja erbjuda bevakning av nyheter, sport och politik.

Syftet är att locka lyssnare från radio och podcast som erbjuds av konkurrenten Apple. Det rapporterar Bloomberg Technology.

Åtta bolag, däribland BuzzFeed och Refinery29, uppges vara klara för att producera innehåll till det nya initiativet som kallas för Spotlight. Ett av de första inslagen kommer bli en daglig newsfeed på 4-7 minuter med rapporter från BuzzFeeds journalister runt om i världen. Spotlight kommer initialt bara att vara tillgänglig för kunder i USA, skriver Bloomberg. Målgruppen är unga vuxna i åldern 18 till 35 år.

”Jag vet att människor använder Spotify för att främst lyssna, men vi börjar bygga något nytt. Jag vill skapa innehåll som kan man kan både se och lyssna på”, säger Courtney Holt, chef för studios och video på Spotify.

ANNONS
ANNONS

KÄLLA: Spotify Has New Plan to Take on Radio and Reinvent Podcasts [Dagens PS] >