Dagens techbrief handlar om Googles nya grepp på Twitter, extrem kötid för ny åkattraktion i Florida samt det senaste om Facebooks nya kryptovaluta.

TECHBRIEFEN – Dagens PS samlar viktigaste technyheterna på ett ställe.

Google ”läckte” sin egen telefon innan lansering

I ett försök att stävja all ryktesspridning har Google själva laddat upp en bild på sin nya telefon Pixel 4, rapporterar TechCrunch.

Uppgifter: Huawei lägger in annonser på låsskärmen i sina mobiler

Enligt några användare har Huawei börjat lägga in annonser direkt på start/låsskärmen i sina mobiler, rapporterar The Verge.

En användare på Twitter har fått flera olika annonser för Booking.com:

Människor har köat i 10 timmar för att testa ny Harry Potter-attraktion

Universal Park i Orlando, Florida har precis öppnat en ny åkattraktion med Harry Potter-tema. Kötider uppemot 10 timmar rapporteras av Mashable, medan parkens Twitterkonto rapporterade en kötid på i snitt 8 timmar. Många besökare spenderade hela dagen med att stå i kö, från öppning vid 6-tiden på morgonen till sena eftermiddagen.

Airbnb lanserar en ny tjänst för ”äventyrare”

Nya tjänsten ”Adventures” är för beresta individer som söker nya äventyr. Turerna kan vara allt mellan 3 dagar och en vecka, och ska vara lite mer spännande än en standard-hike, skriver TechCrunch.

Rykte: Stora investerare backar Facebooks nya kryptovaluta

Enligt uppgifter till Wall Street Journal har Uber, PayPal, Visa och Mastercard skrivit under på att investera i Facebooks nya kryptovaluta. Varje investerare ska gå in med 10 miljoner dollar var, enligt WSJ.