Spotify gillas av CNBC:s Jim Cramer. Han tror att företagets satsning på podcasts kan bli samma katalysator för aktien som Netflix beslut att satsa på originalinnehåll 2011.

Cramer påpekade i sitt program ”Mad Money” hur Netflix val gav en avkastning på 4.000 procent under förra decenniet. Spotifys satsning på poddar har potential att göra bolaget till en ledare inom ljudsegmentet, menar Cramer.

”Jag tror att Spotify gör samma sak, och nu när marknaden slutligen har köpt deras podcast-strategi – som är jättebra – är det enda viktiga användartillväxten”, sade Cramer.

ANNONS
ANNONS

Spotify fortsätter också att växa. Antalet premiumanvändare ökade med 31 procent till 130 miljoner betalande kunder i första kvartalet. Sedan dess har avtal med Joe Rogen och Kim Kardashian inom podcast tecknats för att locka över ännu fler lyssnare.

Aktien tappade under coronapandemin 24 procent till som lägst 118 dollar i mars. Sedan dess har den mer än fördubblats, särskilt tack vare den starka Q2-rapporten. Aktien stängde vid 236,06 dollar på måndagen.

Läs mer: Realitystjärnan gör podd för Spotify – om mordfall [Dagens PS]