Thomas Brenermark, strategy & business-director på Telias nya reklambyrå DDB, bekräftar att Teliafamiljen är nedlagd:

Beskedet kom inte så oväntat, om man får tro ”Teliapappan” i reklamföljetongen, frilansjournalisten Roland Nordqvist, 62.

”Vi har förstått att det var på gång eftersom de bytte reklambyrå förra året”, säger han till Aftonbladet.

”Telia har tidigare sagt att familjen ska fortsätta samtidigt vet man att en ny byrå helst vill köra sitt eget race”, säger han vidare till Resumé.

Reklamkonceptet med Teliafamiljen har levt i sex år efter idé från reklambyrån Storåkers.

ANNONS
ANNONS

Vad ska du göra nu, Roland Nordqvist?

”Jag hoppas att det här kan leda till något nytt. Drömmen är att få spela in en långfilm. Enda nackdelen är ju att man blivit lite förknippad med den här rollen”, säger han till Aftonbladet. 

Klicka i spelaren nedan för att se Telias nya reklamfilm!