Dagens PS

Mobilkunder ger operatörer rekordbetyg

Svenska mobilkunder ger operatörerna rekordbetyg. (Foto: TT)
Svenska mobilkunder ger operatörerna rekordbetyg. (Foto: TT)
Ola Söderlund
Ola Söderlund
Uppdaterad: 14 okt. 2019Publicerad: 14 okt. 2019

Aldrig tidigare har mobiloperatörerna rankats så högt av svenska företags- och privatkunder.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Det här visar Svenskt Kvalitetsindex, SKI, senaste undersökning.

Allra bäst betyg, i genomsnitt 70,8, får operatörerna av privatkunder medan företagskunder ger snittbetyget 68,7, framgår det.

Bland företagskunder toppar alltjämt Telia medan Halebop är kvar överst på pallen bland privatkunder.

“Nöjda kunder är ingen slump. Det är ett resultat av ett systematiskt kundvårdsarbete och här är några leverantörer riktigt bra. Hela branschen har under de senaste åren fått ett helt annat kundperspektiv och det syns också på den positiva utvecklingen”, säger Johan Parmler, vd på Svenskt Kvalitetsindex, i ett pressmeddelande som visar att branschen även blivit bättre på att ta hand om klagomål.

“Branschen har historiskt varit dålig på det som vi kallar service recovery. Mobiltelefoni är ju en tjänst där störningar och fel direkt påverkar kundupplevelsen. Att kunna vara tillgänglig och hantera kunders missnöje i dessa situationer har operatörerna blivit bättre på över tiden, även om det fortfarande finns mer att göra”, kommenterar Johan Parmler.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Ola Söderlund
Ola Söderlund

Mångårig journalist med erfarenhet från en rad medier. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.

Ola Söderlund
Ola Söderlund

Mångårig journalist med erfarenhet från en rad medier. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.

ANNONS
Hej egenföretagare! Ekonomisk trygghet även för dig.

Vet du om att du som egenföretagare får värdefull rabatt på försäkringar och avtal som medlem i Unionen? Kontakta oss så berättar vi mer.

Läs mer
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS