Dagens PS

H&M-ägda Sellpy kritiseras av anställd

Sellpy, en second hand-tjänst som ägs av H&M, dras med en rejäl personalomsättning delvis för att jobbet är enformigt men också för att lönen är undermålig. (Foto: TT)
Sellpy, en second hand-tjänst som ägs av H&M, dras med en rejäl personalomsättning delvis för att jobbet är enformigt men också för att lönen är undermålig. (Foto: TT)
Finwire
Finwire
Uppdaterad: 27 jan. 2020Publicerad: 27 jan. 2020

Sellpy, en second hand-tjänst som ägs av H&M, dras med en rejäl personalomsättning delvis för att jobbet är enformigt men också för att lönen är undermålig.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Det uppger en anställd som vill vara anonym till Expressen.

Den anställde beskriver arbetsplatsen som ”ett rullande band av människor” där personalen inte stannar längre än sex månader.

Kritiken framförs mot Sellpy som tillämpar en ingångslön på 110 kronor. Den kan bli högre via ett poängsystem som inkluderar hur snabbt kläder sorteras och hur social den anställde är.

Grundare och vd Michael Arnör har bemött kritiken med att säga att många är yngre och studenter och att det därför inte är ovanligt att de stannar en kortare tid.

Sellpy väntas för 2019 göra en rekordförlust på 20 miljoner kronor, enligt Arnör, efter att ha gått back 15 miljoner kronor året innan.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS