Managementkonsultbolaget Differ etablerar byrån Content Lab och förvärvar affärsnyhetssajten Dagens PS.

Differ är en varumärkesstrategibyrå och för att bättre kunna stötta kundernas behov sjösätter Differ nu Differ Content Lab.

Samtidigt köper Content Lab Dagens PS, som har varit en av Sveriges största affärsnyhetssajter över ett decennium. Dagens PS nytänkande och datafokuserade redaktörer tillsammans med mediekonceptet – att kurera det globala näringslivet – blir ett unikt sätt för företag att få tillgång till en fullfjädrad nyhetsredaktion. Ett slags medievärldens mobilabonnemang.

”Via förvärvet av Dagens PS får vi en newsdesk vars produktion genererar över 500.000 lästa artiklar varje vecka. Dagens PS blir en viktig resurs i vår produktportfölj och de har rätt datadriven kultur i generna –  en viktig framgångsfaktor i en digital contentbyrå. Det finns dessutom ett arv att utveckla med Dagens PS vilket är en spännande utvecklingsmöjlighet vid sidan av våra övriga uppdrag” säger Mikael Gullström, nytillträdd vd för Content Lab.

ANNONS
ANNONS

Content Lab är en datadriven contentbyrå, som erbjuder innehållsstrategi och produktion, tekniktjänster, nyhetsbrev och så kallad meshmedia-distribution – allt som behövs för att fylla alla nya kontaktstrategier med relevant och dynamiskt innehåll.

”Content Lab blir ett operativt och bra komplement till Differs vanliga verksamhet där vi utvecklar och optimerar digitala kundmöten med relevant innehåll. Ett behov som ökar kraftigt när allt fler bolag och varumärken tagit steget in i den nya martech-världen”, fortsätter Mikael Gullström.

”Differ fortsätter sina uppdrag som vanligt och öppnar även upp för ytterligare nya bolagssatsningar i framtiden”, säger Tobias Bergdahl, vd för Differ.

Differ ingår i det nordiska strategi- och IT-konsultbolaget XLENT Consulting Group. Gruppen omsätter en halv miljard kronor med sina totalt 350 konsulter på tio orter i Sverige och Norge.