Anna Sylvan driver Mrs Mighetto, som säljer posters, tapeter, böcker och annat. Företaget har satsat extra hårt på Instagram och har i nuläget över 122.000 följare. I en intervju med Företagarna berättar hon vad knepen till framgång är. 

Anna Sylvan berättar för branschorganisationen Företagarna att Mrs Mighetto använder sig av eventbaserade marknadsföringsknep vilka kan användas på plattformen, som samarbeten och tävlingar. De tar även tillvara på de tekniska funktioner sidan erbjuder, som hashtags, platstaggar och stories.

Hon framhäver att det är viktigt att ha en konsekvent grafisk framtoning i alla marknadsföringskanaler.

På frågan hur företaget arbetar med influensers säger hon att de väljer ut en specifik kategori av influensers.

ANNONS
ANNONS

”Vi väljer de som kvalar in i vår rådande strategi, annars blir urvalet för svårt. Ibland vill vi exempelvis fokusera på särskilda marknader, ibland vill ni nå en viss målgrupp, exempelvis gravida”, säger hon.

På frågan om hur lång tid det krävs att hantera ett konto med över 100.000 följare ges även en av anledningarna till framgången.

”Ett par timmar varje dag, ibland mer”, säger hon.