Mios e-handel omsätter nu över en miljard kronor – en ökning på 2 200 procent jämfört med det första året.

På påskafton gick möbelkedjan Mio över en miljard kronor i omsättning på sin e-handel. Under 2021 har Mio passerat över 50 miljoner besökare på mio.se.

”Det är med stor glädje och stolthet som vi ödmjukt kan presentera att vi nu sprängt miljarden på Mio.se. Vi fortsätter att möblera om möbel-Sverige och det här var ett viktigt delmål mot det tillväxtmål vi tillsammans dagligen arbetar för – att bli störst på möbler i Sverige”, säger vd Björn Lindblad i ett pressmeddelande.

E-handeln lanserades 2013, och omsatte då 46 miljoner kronor. Jämfört med årets siffror är det en ökning på 2 200 procent för Mios e-handel.

”Vi ser en tydlig trend hur besökstrafiken i olika kanaler korrelerar med varandra och vår strategi Ett Mio där vi ska skapa de bästa förutsättningarna för kunderna att hjälpa dem att skapa hem som de ska trivas i och vara stolta över fungerar mycket bra”, säger Björn Lindblad.

ANNONS
ANNONS

Läs mer: Handeln litar inte på regeringen vid nedstängning