Det har gått några veckor sedan Sveriges Amazon-premiär. Några pinsamma översättningar i början. Men e-handelsjätten är positiva med resultatet sedan dess.

Som Dagens PS tidigare rapporterat så hoppade en hel del språkliga grodor ur Amazons svenska lansering. Massiv kuk och våldtäkt, var knappast ord som Jeff Bezos ville att hans sajt skulle förknippas med.

Genom misstagen fick Amazon mycket gratis PR, oavsett om det var meningen eller inte, och företaget är nöjda med de tre första veckorna i Sverige.

”De första veckorna efter lanseringen av Amazon.se har varit positiva”, säger en Amazon-talesperson till tidningen Market, enligt Breakit.

ANNONS
ANNONS

På Amazon.se kan du idag beställa drygt 150 miljoner artiklar. Mest populära är elektronik, smink och produkter som kan användas i hemmet.

”Vi arbetar hårt för att hela tiden förbättra upplevelsen och ser fram emot att se resultatet,” säger talespersonen.

Läs mer: Amazon investerar i sydkoreansk e-handelsplattform [DagensPS.se] »