Det har gått lite trögt för Johan att få jobb. Nu ska det bli ändring på det.

ANNONS

Med hjälp av en 60 kvadratmeter stor digitalskärm på fasaden till Svenska Mässan i Göteborg ska 22-åringen under fem dagar väcka arbetsgivarnas intresse. På sin hemsida och på Twitter för förstaårsstudenten nu en intensiv kampanj för att marknadsföra sig själv.

Och det har gett resultat. I går uppmärksammade Göteborgs-Posten reklamkuppen och i dag är det Dagens Industri som hakar på.

”Jag har en cv-hemsida som har gått från fem besökare i lördags till nästan tusen i dag”, säger Sandwall till GP.

Johan berättar för DI att han lyckades pruta ned priset hos Wallstreet Media från 11.000 till 6.000 kronor.

”Metoden visar ändå ett engagemang. Ett nytänkande. Vem som helst kan gå runt och dela ut cv:nb från företag till företag. Det här är ett sätt att sticka ut lite extra”, säger Johan till tidningen.

ANNONS
ANNONS

HÅLL DIG À JOUR MED VÅRA GRATIS NYHETSBREV. DAGENS PS TJÄNST GER DIG DET BÄSTA FRÅN SVENSKA OCH INTERNATIONELLA MEDIER – ALLT SAMLAT PÅ ETT STÄLLE. KLICKA HÄR!